SLE

Har fått lite frågor kring vad det är min syster har fått för sjukdom. Den heter SLE och är en inflammationssjukdom som innebär att immunförsvaret angriper den egna kroppen. Ibland är sjukdomen mer aktiv och ibland är den mer lugn. När den är aktiv säger man att man har fått ett SLE-skov. Sådana skov brukar växla med perioder med få eller inga tecken på sjukdom. Jag kan inte så mycket om den, men Nathalie har en blogg där hon skriver om sin sjukdom och hur hon mår osv.. här hittar ni den. 
Det har varit en svår tid för alla i vår familj, vet inte riktigt vad jag ska göra osv.. vill helst inte ens ta in de, jag vill att allting ska bli som förr och inte behöva se sin syster lida. Trots att jag blev lättad när hon fick det diagnoserat för läkarna testade för bland annat cancer, trots att SLE är en allvarlig sjukdom så kunde det vara värre..  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0